Меню KDT

logo.png?_=1676343924

«Солтүстік Қазақстан облысы әкімдігінің білім басқармасы» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің «Тайынша ауданының білім бөлімі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі «Алабота орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі»
  • kz
  • ru
  • МЕКТЕПІШІЛІК БАҚЫЛАУ

    Алабота орта мектебінің»  мектепішілік бақылау туралы  ЕРЕЖЕСІ

    1. Жалпыережелер

     

    Осы ереже (бұдан әрі-Ереже) «Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің кейбір бұйрықтарына өзгерістер енгізу туралы»ҚРБҒМ 2021жылғы16қыркүйектегі№472бұйрығынасәйкесәзірленді.

    Ережемектепішілікбақылаудыңмазмұныментәртібінреттейді,олоқу-тәрбиепроцесінжәнебілімберуұйымықызметініңнегізгінәтижелерінреттейді.

                Ереженіоғанөзөзгерістерімен толықтыруларын енгізугеқұқығы барпедагогикалықкеңесқарайды.

    1. Мектепішілікбақылаудыңмақсатыменміндеттері

                МІБбастымақсаты

     

                Мектепішілікбақылаудыңміндеттері:

    -   орындау;

    -   анықтау;

    -   сәйкестік;

    -   талдаужәнесараптамалықбағалау;

    -   бақылаужәнебағалау;

    -   жүзегеасыру;

    -   дайындық;

    1. МІБқызметі

              МІБ қызметімыналарболыптабылады:

    -   ақпараттық-аналитикалық;

    -   бақылау-диагностикалық;

     

    1. Мектепішілік бақылаубағыттары

               І.Нормативтікқұжаттардыңорындалуынбақылау

    ІІ.ТалаптарғасәйкесмектепқұжаттамасыныңжүргізілуінбақылауІІI.Оқупроцесініңсапасынбақылау

    1. Білімніңолқылықтарынтолтыружәнетөмен көрсеткіштерменжұмысістеубойыншажұмыстардыбақылау
    2. Оқу-зерттеуқызметі

    VІ.МұғалімніңшеберлікжәнеәдістемелікдайындықжағдайыныңдеңгейінбақылауVІІ.Тәрбиеүрдісініңпроцесін,өткізілгеніс-шаралардыңсапасынбақылау

    VІІІ.Материалдық-техникалықбазаныңнығаюынбақылау

     

    1. Мектепішілікбақылаудыұйымдастыру

     

    Бақылаутүрлері.Бақылаутүрі-белгілібірмақсаттажүргізілетінбақылаунысандарыныңжиынтығы.Бақылаутүрлерінің ерекшеліктеріолардыңобъектілеріментұрғанміндеттерініңерекшелігімен,сондай-ақбақылауүшінпайдаланылатынқұралдарменайқындалады.

                   Тексерілетінобъектілербойыншабақылаудыұйымдастырутәсілікезіндебақылаудыңкелесітүрлеріқолданылады:

    • Жалпышолубақылауы–жалпыбілімберуқызметініңжекелегенмәселелерінбақылау:

    -   мектепқұжаттамасыныңжағдайы;

    -   мұғалімдердіңеңбектәртібініңжағдайы;

    -   оқу-техникалықжабдықтардыңжағдайы;

    -   оқукабинеттерініңоқужылыныңбасындағыжәнесоңындағыжағдайы;

    -   білімалушылардыңоқулықтарменқамтамасызетілуіжәнет.б.

    • Жеке(персоналды)бақылаужекелегенпедагогтіңпедагогикалыққызметінзерделеудіжәнеталдаудыкөздейді:

    -   педагогтіңпсихологиялықжәнепедагогикалықғылымныңзаманауижетістіктері,мұғалімніңкәсібишеберлігісаласындағыбілімдеңгейі;

    -   педагогтіңоқытутехнологияларын,оқытудыңнеғұрлымтиімдінысандарын, әдістерімен тәсілдерінмеңгерудеңгейі;

    -   педагогжұмысыныңнәтижелеріжәнеоғанқолжеткізужолдары;

    -   педагогтіңкәсібибіліктілігінарттырутәсілдері.

    • Тақырыптық бақылау нақты мәселе бойынша істердің нақты жай-күйін зерделеуге ғана емес, сонымен қатар қолданыстағыпрактикағаоқытутехнологиясын,жұмыстыңжаңанысандарыменәдістерін,педагогикалықеңбекшеберлерініңтәжірибесіненгізугебағытталған,сондай-ақмектепқызметініңжекелегенпроблемаларыбойынша жүргізіледі.
    • Сыныптық-жалпылама бақылау белгілі бір сыныпта немесе параллельде жүзеге асырылады. Сыныптық-жалпылама бақылаужүргізуге арналған сыныптар оқу жылының, жарты жылдықтың, тоқсанның қорытындылары бойынша проблемалық-бағдарланған талдаунәтижелері бойынша айқындалады. Сыныптық-жалпылама бақылаудың ұзақтығы анықталған проблемаларға сәйкес істердің жай-күйінзерделеудіңқажеттітереңдігіменайқындалады:

    -   белгілібірсыныптыңнемесепараллельдіңбарлықпедагогтерініңқызметі;

    -   оқубағдарламаларынорындау(теориялықжәне практикалықбөлім);

    -   білімалушыларғақойылатынбірыңғайталаптардыорындау;

    -   білімалушылардыңбілім,білікжәнедағдыдеңгейі;мектепқұжаттамасы;

    -   оқытудыұйымдастырукезіндепедагогтіңжаңапедагогикалықтехнологиялардымеңгеруі;

    -   бірыңғайорфографиялықрежимдісақтау;

    -   білімалушылардытанымдыққызметкеқосу;

    -   білімалушылардыңбілімсапасыныңтөмендеуітуралыалдыналубойыншапедагогтіңжұмысы,үлгерімітөменбілімалушыларменжұмыс;

    -   оқытудысаралаужәнедаралау;

    -   білімалушылардыңата-аналарыменжұмыс;

    -   тәрбиежұмысы;

    -   сыныпұжымындағыәлеуметтік-психологиялықахуал;

    • Фронтальдыбақылау –бұлоқытудағы бақылау, оныңмақсаты-бүкілпедагогтерұжымының,пәнмұғалімдерініңәдістемелікбірлестігініңнемесенақтыпедагогтіңжұмысынжан-жақтызерттеу:

    -   білімалушылардыңнақтыпәнбойыншабілім,білікжәнедағдыжүйесініңқалыптасуынбақылау;оқытудағысабақтастықмәселелеріжәнет.б.

    -   сыныппараллелінеарналғанкешендімәселелердіңжай-күйінбақылау(білімалушылардыңбілімдеңгейіментәрбиелілігі,параллельдеоқытусапасы,параллельде сынып жетекшілерініңжұмыссапасы,параллельде ата-ана міндеттерініңорындалуыжәне т.б.)

    Бақылаудыңкезеңділігібойынша

    • кіріс(өткен жылнәтижесінебайланыстыоқужылының басында);
    • алдын-ала (қорытынды бақылау жұмыстарын жүргізу алдында, бітіруші сыныптардың емтихандары алдында, мектептің жаңа оқужылына дайындығынтексеру);
    • ағымдағы(тақырыптызерделегенненкейін,тоқсан,жартыжылдықжұмыснәтижелері);
    • аралық(аралықаттестаттау);
    • қорытынды(қорытындыаттестаттау).

              Бақылауәдісі–қойылғанмақсатқажетуүшінбақылаудыісжүзіндежүзегеасыру.

        Педагогқызметінбақылауәдістері:сауалнама өткізу;

    тестілеу;мониторинг;бақылау;

    сабақтыңөзін-өзіталдауын зерттеу;

    білімалушылардыңіс-әрекетітуралыәңгіме;

    білімалушыларіс-әрекетініңнәтижелерінталқылау;құжаттаманызерттеу;

    1. Оқуіс-әрекетініңәдістері:жазбашажәнеауызшасауалнама;

    жазбаша білімді тексеру (бақылау жұмысы);аралас тексеру;

    құжаттаманы тексеру;сұхбат,сауалнама,тестілеу;хронометраж

                Мектепішілікбақылауережелері:

        Мектепішілікбақылау:

    -   мектепдиректорынемесеоныңорынбасарлары, әдістемелікбірлестіктердіңбасшыларыменжүзегеасырылады;

    -   директорнақтымерзімдерінкөрсетеотырып,жаппайжәнесыныптық-жалпыламабақылаужүргізукезіндежұмыстобыныңқұрамытуралыбұйрықшығарады;

     

    -   білім алушыларға сараптамалық сауалнама және сауалнама жүргізу тек қажет болған жағдайда білім алушылардың ата-аналарымен (заңдыөкілдерімен)келісімбойыншажүргізіледі;

    Педагогикалықұжыммүшелерімектептіңжұмысжоспарынасәйкесбақылаудыңтақырыптарымен,мерзімдерімен,мақсаттарымен,нысандарыменжәнеәдістеріментанысуытиіс.

    Мектепішілік бақылау нәтижелері талдау анықтамасы, мектепішілік бақылау нәтижелері туралы анықтама, тексерілетін мәселебойынша істердің жай-күйі туралы баяндама немесе өзге де нысанда ресімделеді. Қорытынды материалда фактілер, тұжырымдар менұсыныстар көрсетілуі керек. Педагогтер мектепішілік бақылау нәтижелерімен танысқаннан кейін қорытынды материалдың астына олардыңмектепішілік бақылау нәтижелері туралы хабардар етілгенін куәландыратын қол қоюы тиіс. Бұл ретте олар қорытынды материалда жалпынемесе жекелеген фактілер мен қорытындылар бойынша бақылау нәтижелерімен келіспейтіні туралы жазба жасауға және мектептіңкәсіподақкомитетіненемесежоғарытұрғаноргандарғажүгінугеқұқылы.

     

    1. Мектепішілікбақылаунәтижесініңқаралатынорны

    -   педагогикалықкеңес,

    -   әдістемеліккеңес,

    -   директоржанындағыкеңес,

    -   директорорынбасарыжанындағыкеңес,

    -   әдістемелікбірлестік.

     

    1. Бақылаудыжүзегеасыратын лауазымдытұлға қызметтері

     

                   Бақылаудыжүзегеасыратынлауазымдытұлғақұқығы:

    -   функционалдықміндетінесәйкеспедагогтіңжұмысбағдарламаларымен,сабақжоспарларымен,сыныпжурналдарымен,электрондыкүнделік пен білім алушылардың дәптерлерімен, ата-аналар жиналыстарының хаттамаларымен, тәрбие жұмысының жоспарларымен,аналитикалықматериалдарментанысу;

    -   сабақтарға,сыныптантысіс-шараларға,үйірмелерге,факультативтерменсекцияларғақатысужәнеталдауарқылымектеппедагогтерініңпрактикалық қызметінзерделеу;

    -   педагогикалыққызметкесараптамажүргізу;

    -   алынғанақпараттыкейінненталдайотырып,білімберупроцесінемониторингжүргізу;

    -   әлеуметтік,психологиялық,педагогикалықзерттеулерді,сауалнамажүргізуді,оқушыларды,ата-аналарды,мұғалімдердітестілеудіұйымдастыру;

    -   қорытындыжасаужәнебасқарушылықшешімдерқабылдау.

     

              Бақылаудыжүзегеасыратын лауазымдытұлғаныңфункциялары:

    -   тексерутақырыбыменкөлемінесәйкестексеруәдістерін таңдайды;

    -   оқупәндеріноқытужағдайынбақылайды;

    -   мектепқұжаттамасыныңжүргізілуінтексереді;

    -   тексерілетінпедагогпенбірлесіп,білімалушылардыңоқубағдарламаларынмеңгерумерзімдеріменқарқынынүйлестіреді;

    -   оқупәндерібойыншажазбашатексеружұмыстарынұйымдастырадыжәне жүргізуге қатысады;

    -   оқу-тәрбиеүрдісінәдістемелікқамтамасызетужағдайынбақылайды;

    -   тексеружүргізугедайындалады,қажетболғанжағдайдамамандарменкеңеседі;

    -   педагогтарментексерутақырыбыбойыншаалдыналаәңгімелесуөткізеді;

    -   педагогтыңдарындыоқушыларменжұмысынбақылайды;

    -   педагогтіңпәнбойыншаоқужәнесабақтантыссабақтардыөткізугеқауіпсізжағдайжасауынбақылайды;

    -   жүргізілгентексерудіталдаудыбелгіленгенмерзімдерәсімдейді;

    -   тексерукезіндеберілгенұсыныстарменұсынымдардыіскеасырудапедагогкеәдістемеліккөмеккөрсетедінемесеұйымдастырады;

    -   жұмыстағыескертулерменкемшіліктердітексерукезіндедеректердіңжойылуынақайтабақылаужүргізеді;

    -   жүргізілгентексеруқорытындысыбойыншабасқарушылықшешімдерқабылдайды.

    1. Бақылаудыжүзегеасыратынлауазымдыадамныңжауапкершілігі:

    -   бақылауіс-шараларынжүргізукезіндетексерілетінпедагогкеәдептілікпенқарау;

    -   педагогқызметінтексерудіжүргізугесапалыдайындық;

    -   нәтижелердікең талқылауғашығарғанғадейін педагогтітексеруқорытындыларыментаныстыру;

    -   тексеружүргізумерзімдерініңбұзылмауын;

    -   педагогқызметінеталдаужүргізусапасы;

    -   тексерубарысындапедагогтіңжұмысындакемшіліктеранықталғанжағдайдақұпиялылықтысақтау;

    -   тексеруқорытындысыбойыншақорытындылардыңдәлелділігі.

    1. Тексерілетінтұлғаныңфункциялары:
    2. Тексерілетінпедагогтың:

    -   бақылаумерзімімен оныңқызметінбағалауөлшемдерін білуге;

    -   бақылаудыңмақсатын,мазмұнын,түрлерін,нысандарыменәдістерінбілуге;

    -   әкімшіліктіңтұжырымдарыменұсыныстарыменуақтылытанысуға;

    -   бақылаунәтижелеріменкеліспегенжағдайдамектептіңкәсіподақкомитетіненемесежоғарытұрғаноргандарғажүгінугеқұқығыбар.

     

    1. Мектепішілікбақылауқұжаттамасы

                Мектепішілік бақылаужоспары;

                Мектепішілікбақылаудыңорындалуытуралыесеп;

                Педагогикалықкеңестебаяндамалар,талдау;

                Аналитикалықа

    Послание
    Президента

    Біртұтас тәрбие

    Сілтемелер